GENCFAN
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GENCFAN

gncfn hortlayabilen site............
 
AnasayfaPortalLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 MESAJ SİZSİNİZ / Roger Ailes

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Görkem
Admin
Admin
Görkem


Mesaj Sayısı : 768
Yaş : 31
Nerden : Lüleburgaz
Kayıt tarihi : 01/04/08

MESAJ SİZSİNİZ / Roger Ailes Empty
MesajKonu: MESAJ SİZSİNİZ / Roger Ailes   MESAJ SİZSİNİZ / Roger Ailes EmptyPaz Nis. 20 2008, 12:56

MESAJ SİZSİNİZ / Roger Ailes
MESAJ SİZSİNİZ
Roger Ailes
Sistem Yayınları
1. Bölüm: İLK YEDİ SANİYE
· Başka insanları, onlarla karşılaştığımız ilk yedi saniye içinde hemen değerlendiririz. Siz başkaları üzerinde kısa sürede hangi izlenimleri uyandırırsınız?
· Yiyecek, barınma ve giyecek, insanın yaşanı sürdürebilmesi için gerekli olanlar listesinde her zaman yerini almıştır. İletişim de o gruba dahildir.
· İyi iletişim, iyi sohbet ile başlar.
· İletişim, dinleme, tepki verme, coşku, empati ve karşılıklı olarak düşünceleri anlamadan oluşan bir sanattır.
· İletişim, paylaşılan bir anlama sürecidir.
· Başarının yaygın belirleyicisi, temel iletişim ilkelerini anlama ve onları etkili olarak uygulamadır.
· Her iş tanımında üstü kapalı ya da açıkça belirtilen gerekli koşul, etkili bir iletişimci olmaktır.
· İletişimde en yaygın on problem şunlardır;


1. Dinleyiciler ile başlangıçta ilişki oluşturulmaz.
2. Beden hareketleri katı ve cansızdır.
3. Konu, dinleyicilerin duyguları göz önüne alınmadan
zihinsel olarak sunulur.
4. Konuşmacı başarısızlık korkusu nedeniyle rahatsız görünür.
5. Göz teması ve yüz ifadesi yetersiz kullanılır.
6. Mizah eksiktir.
7. Uygun hazırlık yapmadığı için, konuşmacının aktarmak istedikleri açık değildir.
8. Etki yaratmak için sessizlik kullanılmaz.
9. Elverişsiz ses niteliğinin, konuşma hızının veşiddetinin sonucu olarak enerji düşüktür.

10. Dil ve malzeme sıkıcıdır.
2. Bölüm: TELEVİZYON KURALLARI DEĞİŞTİRDİ
· Televizyon modern bir iletişimcinin tarzını –rahat, içten, canlı, hızlı ve eğlenceli- olarak belirlemiştir,
· Televizyonun hızlı ilerleyişi bizi sabırsız bir toplum yaptı. Görüşünüzü hemen belirtin ve ilginç olun.
· Zihinsel imajlar kullanma iletişimi canlandırır. Eğer bir resmi zihninizde görebilirseniz ve tanımlayabilirseniz, diğerleri de sizi izlerler. Görün ve söyleyin.
· Televizyon çağında, hepimiz radyo-televizyon yayıncısıyız. Her kişi hangi aracı seçerse seçsin kendisinin mesajıdır.
3. Bölüm: MESAJ SİZSİNİZ
· İletişimde bulunmanıza yardımcı olan niteliklerinizin bir listesini yapın -fiziksel görünüş, enerji, konuşma hızı, sesinizin perdesi ve tonu, canlandırma ve el, kol, baş hareketleri, mizah ve benzerleri gibi...
· Hazır ve hatasız iletişim tavrı yoktur. Kişiliğinizde herhangi bir önemli değişiklik olmadan kendiniz olmalısınız. Sizi, kendiniz kadar kimse oynayamaz.
· Başarılı düzeyde bir iletişime, bir kez ulaştığınızda, öz benliğinizi birbirinden farklı dinleyicilere ya da farklı
medyaya göre değiştirmez ya da uydurmazsınız.
• Çoğumuz, bize gerektiğinden daha çok konuşuruz. Çoğu zaman dinlediğinizden daha çok konuşuyorsanız, iletişiminizde başarısız kalıyor olabilirsiniz.

6. Bölüm: İYİ BİR İLETİŞİMCİ OLMAK İÇİN
DÖRT TEMEL İLKE
· Hazırlıklı olun: (1) Dinleyiciler, sizin konuştuğunuz konuyu bildiğinizden emin olmalıdırlar; (2) Dinleyicileriniz, o konuda sizin, onlardan daha bilgili olduğunuzu hissetmelidirler; (3) Konunuzu hazırlamada ve dinleyicilerinizi analiz etmede zaman harcadığınız belli olmalı; (4) Mesajınızın bir
amacı olmalı -bilgilendirme, eğlendirme, ilham verme ya da üçü birden. (5) Düşmanca ya da kuşkucu dinleyicilerle yüz yüze gelebilirsiniz. Düşmanca davranan dinleyicilerin önünde, bir konunun tüm yönlerini anladığınızı göstermeniz gerekir, Destekleyici dinleyici önünde, ise paylaşılan değerleri yeniden, onaylamanız gerekir.

· Bir konuşmayı hazırlamak ve sunmak için önerilen tavsiyeler listesini bu bölümde bulup gözden geçirin.
· Başkaları sizden etkilenirler. Bu nedenle rahatlamaya çalışın. Olayları her yönüyle görmeye çalışın. Aşın tepki vermeyin.

· Mizah duygunuzu koruyun. İşinizi ciddiye alın ama kendinizi ya da kusurlarınızı değil.
· Kabalıktan, başkalarına ders vermekten ve benzeri nahoş davranışlardan kaçının. Eleştirmekten çok empati kurmaya odaklasın.

· Başkalarını rahatlatın.
· Kararlı olun: Söylediğinizi biliyorsanız, niçin söylediğinizi de biliyorsanız ve söylediğiniz! önemsiyorsanız, başarı ile anlatırsınız.
· Ne zaman başarılı olmanız gerektiğim ve başkasının sizin hakkınızdaki görüşünün ne zaman önemli olduğunu bilin. Kendiniz olun, ama en iyi biçimde. Söylediklerinize daima inanın.
· İlginç olun: İletişimde sıkıcılığın yüceltilmesi, gününü tamamladı. Yönetim kurulu odalarında ve toplantı salonlarında sıkıcılık, giderek daha az hoş görülecektir.
· İletişime hem içerik katabilirsiniz ve hem de dinleyicileri etkileyen bir sunuş tarzı sergileyebilirsiniz. Konunuzun geleneksel alanı ile kendinizi sınırlandırmayın. Sizin anlatacağınız konuyu canlandırabilecek ve dinleyicilerin söylediğiniz ana noktaları hatırlamalarına yardımcı olabilecek, diğer alanlardan benzetmelere başvurun.
· Tüm okuduklarınızın en azından yüzde 30'u kendi alanınızın dışında olmalı. Bu sizin çok yönlülüğünüzü ve bilginizi genişletir.

7. Bölüm: SİHİRLİ OK
· Kişisel iletişimlerin "sihirli oku", beğenilme niteliğidir.
· Politikada beğenilme etmeni seçimlerin yönünü değiştirebilir. İş yaşamında, çalışanlar arasında, her düzeyde, ilişkiler kurulmasını sağlayabilir.
· Hoşa gitmeyi tanımlamak ya da öğretmek güçtür. Ama
hoşa giden insanlarda bulunan temel olumlu nitelikler şunlardır: (1) İyimserlik, (2) Başkalarının refahım düşünme, (3) Her güçlükteki olanağı görme yeteneği, (4) Gerginlikle baş etme yeteneği, (5) Özellikle kendine kolayca gülme yeteneği, 5) Kriz durumlarında en iyi biçimde iş görme yeteneği ve başarıda alçakgönüllü olabilme yeteneği.
· Uzman bir iletişimci olmak içim insanın, hoşa gitmeyi, hazırlıklı, rahat, kararlı ve ilginç olma temel nitelikleriyle birleştirmesi gerekir,

8. Bölüm: İKİ YANI KESKİN KILIÇ
· Duygu, iletişimin iki yanı keskin kılıcıdır. Gerçek ve olumlu olduğunda yapıcı ve güçlü bir ikna etme aracıdır, 0lumsuz ye yapmacık olduğunda güvensizlik yaratır.
· Kendinizi, görünür biçimde duygularınızı ifade ederek
dinleyicilerinize açıklayın. Dinleyicileriniz, o zaman kim olduğunuzu ve amacınızı anlarlar.
· İnsanlar bir konuşmacının duygularının çeşitliliğim, kararlılık ve ince mizah, içtenlik, enerji ve coşku ile renklendirilmiş olarak görmek isterler.
· Dinleyiciler için "akıl" konulan ve "yürek" konuları
vardır. İyi bir iletişimci hoşa gitme derecesin!, soğuk gerçekleri, sıcak ve gerçek duygular ile değiştirerek arttırabilir. Gerçekler bilgi sağlarken, duygular yorum sağlar.
· Geleceğin başarılı yöneticileri "iki dilli" olacaklar. Yani hem erkeklere hem de kadınlara özgü kültürel tarzları kullanmada rahat ve becerikli olmaları gerekecek.

· Meslek başarısı için temel formül; (1) bütünlüğü, (2) yeteneği, (3) iyi iletişim kurma becerilerin! içerir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
MESAJ SİZSİNİZ / Roger Ailes
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GENCFAN :: Kitap Özetleri-
Buraya geçin: